22 aug. 2011

Då var det dags att blogga för mig också !

Ja då var det dags att blogga för mig också !

41 år bor i södra skåne i ett radhus på 200 kvm på två plan längst med havet, gift med en fantastiskt underbar man, 3 tonårstjejer varav en är bonus.

3 mopsar och en rottweiler.

Pågående projekt är viktminskning på 10 kg,hur kunde jag låta mig förfalla så ? på 4 år har jag sakta men säkert gått upp en massa gottekilo men sen vi fluttade till hus så har jag inte haft tid att äta rätt och träna, det har blivit alltför mycket grillkvällar, myskvällar...ätardagar :-(

Jaja äta bra så rasar kilona.

Projekt nr 2 är att vår trädgård på baksidan ska göras användbar, den har liksom inte haft prio nr 1, men efter kök,badrum och allt annat så är det äntligen dags.

Trädäck över halva trädgården, mur längst rabatterna, pionenrna ska flyttas och få en liten stenmur så att inga mops hanar tar dör på dem med sitt revirtänkande.
Nytt gräs ska odlas, mysfaktor med lite ombonat och så, vi har en svart paviljong som jag kanske ska ha där eller en pergola kanske ?

Bilderna lånade från Styleroom.

Betonggjutning ska också göras snart, hittade en sockerkaksform i mitt såp en sådan där i silicon som var urusel att använda...perfekt till betonggjutning det perfekta är också att hålet i mittlen blir perfekt till att ha ett värmeljus i.Min ser inte riktigt ut så som på denna bild utan har ett hål i mitten.
Ska nog gå igång med betonggjutningen nu i veckan....men ska besöka pandurohobby först för att se om jag hittar en siliconform av en häst...finfint att ha i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar