15 feb. 2012

Om att köpa ett objektiv

Jag har nu länge tänkt köpa ett nytt objektiv till min Canon Eos 550 - ett har jag redan set ut CanonEF 50mm 1:1.8II Stor bländare, macro.

Sen är jag sugen på Fisheye objectiv också kostar en del så det blir till att spara.

Sovrummet ska tapetseras om och jag har börjat riva ner tapeten - hade glömt hur jobbigt det var urrrkkk !!! Vi köpte vårt hus för 4 år sedan och har renoverat sedan dess, det stora problemet med vårt hus är att det finns för många möjligheter , jag och mannen kan aldrig bestämma oss hur vi ska ha det...när vi väl bestämt oss och tar hit en snickare så kommer han med ytterligare en ide typ...och så står vi på ruta ett igen.

Köket tipp topp klart, men har nu kommit på en bättre lösning...

Mannen vill ha ett bio rum (ljud o bild bög) ska vi inreda vinden eller vad ?

Riva väggen in till det andra rummet och få ett mega stort sovrum ?

Möblera om i vardagsrummet igen typ 15 de gången....finns så många kombos !!

Tja blir rent yr i skallen...har ett sovrum nu men 1/3nerriven tapet....ska vi tapetsera eller vänta till vi rivit väggen o tapetsera hela stora rummet ??? Ahhh

Och nytt golv i hallen som är mega stor och därtill stora garderober. Så att kläder och annat löst kommer undan.

Ja ,en då fixar vi nytt golv i köket när vi ändå håller på.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar