15 sep. 2014

Höst och sommar varannan dag....

Höstkläder eller sommar kläder ? Det är frågan varje morgon, just nu är det 20 grader och strålande sol, fåglarna kvittrar och det är ett fantastisk väder. Igår var det blåst,regn och ruggigt och ett valresultat som var under all kritik.


Inte konstigt att mitt Magnolia träd blommar igen när sommarvärmen infinner sig. Trädet ska jag gräva upp snart och plantera i min nya trädgård.




Var i nya huset´s trädgård häromdagen och planterade lite lökar och grävde ner den nyinköpta rosen "polstjärna". Helvita krokos åkte ner i jorden. Och det kommer mer lökar som ska ner, har gjort en beställning på 650 kram hos odla.nu 

Och typiskt nog i all glädje så glömde jag att ta med mig kameran. Jaja jag kommer att fotografera massor så fort vi får nycklarna till huset.


 Min kaprifol som jag helt glömde bort i sommar fanns det liv i "hon" ska få följa med till nya huset och få växa fritt på en rostig spaljé.

 Än en gång blommar "the fairy" rosorna.


Ska man våga släppa loss myntan i rabatterna ? Har hört att dom sprider sig ohämmat
 som ogräs.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar