17 mars 2015

Nu kliar det i fingrarna...

rejäl klåda så att säga ! Dom sk gröna fingrarna, våren är ju här, fåglarna sjunger för fullt i trädgården, solbrillorna är framme, vårjackan har åkt på.

 Åh vad jag vill handla och plantera växter, på onsdag öppnar Limhamn´s trädgårdshandel   så då ska jag köra dit och botanisera runt och köpa en och annan  planta som ska få bo i vår oas.

Klickade även hem lite olika växter från Hortogreen blev kanske lite mer än planerat, men äh, jag har ju plats att ge till dessa underbara skönheter.

Ormbunkar (Majbräken), daggkåpor,gräs,lavendel hidcote blue,Alcymist ros, Kärleksört Matrona, gulbladigt rådhusvin,hostas,Rudbeckia dubble decker,jätte vallmo.

Så nu är det bara klematis sommersnow, klätterhortensia,lampborstgräs,jätteverbena, hasselört,Sommaljus Gaura,silverarv,hänglärk och lite till.

Sen får vi ju se hur det blir i slutändan, det brukar liksom aldrig bli som planerat då det alltid dyker upp annat som intresserar mig eller trillar framför fötterna på mig.

Och Rom byggdes inte på en dag iheller.


 Lite trädgårdspoesi alá Ernst K fick jag allt ner illa fall !



 Nu händer det mycket i trädgården varje dag, små söta påskliljor tittar fram här och där.


Scillan blev det från lökarna som jag hittade långt långt ner i marken efter makens framfart med minigrävaren, planterade dom genast och vips så började det växa så det knakade efter några dagar i solen, undrar hur länge dom legat 2 meter nere i marken... 15 år kanske.

 Och den vackra kärleksörten tittar fram efter en allt för trång liten zinkbalja, men finns det hopp finns det liv som min morfar alltid sa.




 Hääääärligt att våren äntligen är här - ett vår skrik hade inte suttit fel.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar