6 mars 2015

Trädgårdsmässan i Malmö

Prick klockan 11 vid öppningsdags var jag och min mamma på stora Villa mässan i Malmö, fast det var liksom trädgårdsmässan som drog mest !

Flyinge plantshop - Ett fantastisk vackert vinrött Magnoliaträd. Fick genast ett starkt vill-ha-begär.




Camelior i massor och den ena vackrare än den andra.



Peter Englander fanns också på plats.

Mitt nästa projekt blir en sådan här taklampa,ljusslinga och vackra glas i trollhassel kvist - så enkelt så vackert. Det kommer att passa perfekt i blivande orangeriet.
Vackraste begoniorna fanns i massor.

Med mig hem i kassen kom också 2 st pion plantor, Black beauty och Top Bras. Som sagt jag är väldigt svag för pioner, vilket jag har varit redan sen jag var liten, min finaste docka hette Pion, jag hade pioner i min brudbukett, min kennel heter Pionens kennel (inga valpar planeras) I min förra trädgård hade jag en hel del pionplantor och 2 av dem fick jag med mig hit till nya trädgården, bowl of beauty och en annan vacker skapelse som jag inte vet namnet på.


Så nu väntar jag bara på att det ska bli lite varmare ute....mina växter som står på vinterförvaring uppe på vinden vill komma ut, aga panthusarna, olivträdet och min myrten, pelargoniorna...men snart snart blir det nog dags.


Sanna-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar