13 apr. 2015

Inte mycket till Påskafton...

blev det.

På Långfredagen kom ett samtal.

Kände inte igen telenummret, en telefon försäljare säkert, men nej minsann det var det knappast.

Fick besked om att mina 75 thujor som jag beställde i februari månad var leveransklara och skulle komma "i morgon" kl 07.30   - på påskafton sa jag !?!?

- Japp och thujorna är klara för att flytt in och har ingen aning om att det är Påskafton fick jag till svar.

Jahapp.... firandet av påskafton får vänta. Min mamma som också har födelsedag den 4 april får också vänta, 2 meters thujor i rotklump direkt leverans från Brabant i Holland "ska" ner i jorden direkt.




Som tur var så hade vi grävt ett dike sen tidigare för våra blivande thujor. Men fått besked om att thujorna kommer i slutet på April.

Men så blev icke fallet.





En massa säckar torv och mannen som hade grävt på tok för djupt till på köpet var det bara att "spotta" i nävarna och sätt igång och gräva, blanda jord och torv och skyffla i.






Lätt som en plätt men tungt var det  och ont och ryggen fick man likaså i benen och i armarna, valkar i händerna och hundratals
borttrollade kalorier senare så stod 76 st (ja vi fick en extra) thujor ståtligt runt vår östra del av trädgården. Nöjda och smutsiga var mannen och jag.


Nu är ju jag inte en "fan" av thujor men i detta fallet så behövdes det, då det inte fanns staket,eller häckar runt den delen av vår tomt, vissa förbi passerande trodde att det var en allmän plats och gärna lät hunden uträtta alla sina behov på vår tomt och alltid nattetid.

Men det är slut med det nu, vår tomt bakom stallet är nu inhägnad och även insynsskyddad, så nu har jag ytterligare en trädgård att sätta klorna i när vi fått bort all överbliven jord.

Planering pågår för fullt kan jag meddela :-)

P.s Påskafton och mamma firades på söndagen istället.


// Sanna-Marie






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar